22 Mart 2008 Cumartesi

Akşam keyfi ve sonsuz huzur...



İlk kez bir etkinliğe katılıyor olmak ne güzel.Etkinlik bahanesiyle ilk kez insan modeli ve pasta kaplaması yaptım.Yaparken çok eğlendim.En mutlu olduğum ise,ten rengini kolaylıkla tutturabilmekti.

İlk denemede fena sayılmaz değil mi? Sevgili Özlem'e etkinlik için kolaylıklar diliyor ve çokk teşekkür ediyorum...

Pandispanya;
  • 4 adet yumurtanın sarısını ve beyazını ayırın.Yumurta aklarını mikser yardımıyla kar halini alana kadar çırpın.
  • Yumurta sarısı ve 1 su bardağı pudra şekerini ayrı bir kapta karıştırın.
  • Yarım su bardağı un ve yarım su bardağı pirinç ununu ayrı bir yerde harmanlayın.
  • Köpürmüş yumurta aklarına her iki karışıma da yavaş yavaş dökerek yedirin.
  • 180 C' ye önceden ısıtılmış fırında 20 dk pişirin.
Limonlu krema;
  • 2 yumurtayı,2 kaşık nişastayı,10 çorba kaşığı şekeri,limon kabuğu rendesini tencereye koyunuz.
  • Azar azar 1 çay brd.limon suyu ve 3 çay brd suyu katınız.
  • Nişasta ve yumurtayı iyice eziniz.
  • Tencereye ateşe koyup,koyulaşıncaya kadar karıştırarak koyu boza kıvamında pişiriniz.
  • Ateşten alıp biraz soğuyunca 1 yemek kaşığı tereyağı koyup eritiniz.

Pastalarda ekşimsi tadları çok sevdiğimden ilk kez limonlu kremayı denedim.Tam istediğim lezzetteki pastanın bir dilimini afiyetle yedim. ( Rejim mi demiştim ben,şeyy ııı pardon )

  • Pandispanya tarifi; Çaya Davet adlı küçük bir kitapçıktan.
  • Limonlu krema; Leman Cılızoğlu Eryılmaz - Pasta ve Bisküviler


13 yorum:

Adsız dedi ki...

oyyy çok şirin olmuşş delfinam..insan figürün çok başarılı bence ilk denemeye göre.hele güççük kuzuyu çok benzetmişsin gözler cin gibi maş.

devamını bekliyoruz..

PS: kuzu yine önde bakıyorum da :))

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim Delfinam nasil guzel ve sirin bir pasta olmus ellerine saglik, Delfina'yla Kuccuk guzusu da cok seker olmus :))
Bu arada kullandigin kurabiye kaliplarinin neye benzedigin bilmiyorum Delfinam, yani silikon kalip mi yoksa metal mi ????
Burda bir yerde gordum ama senin hangisini kullanmis olabilecegine dair bir fikir yurtemedim... senden haber beklcem canim Delfinam :)) azcik bilgilendir beni :))

Adsız dedi ki...

Ellerin dert görmesin.Çok nefis olmuş.Çocuklar çok beğendi ve akşam bana sipariş verdiler."Anne sen de Delfina Teyzenin pastasından yapsana" diye. Süsleri benim harcım değil ama pastasını yapacağım inşallah.

Delfina ; dedi ki...

euphoricim canciğerim,pastanın görüntüsü ehhh idare eder idi ama lezzeti süper idi.akşamları hazırladığın bi dolu şeye bunu da ekleyebilirsin :) güçcük guzu hep beni yeniyo yaaa :=))


moonsunum canım benim,ya benim çook çalışmam lazım.kısmet olursa bu hafta kursa başlayacağım.belki daha kayde değer şeyler üretebilirim :) kalıplarıma gelince kendim yapıyorum almıyorum canım...ama ayrıyeten ihtiyacım bişi olursa merdane veya harf baskı gibi seni haberdar edeceğim olur mu canım benim lokumum balım kuzu sarmam :))

Delfina ; dedi ki...

enisecim,o bıcırıklara yine yaparım ben.delfina teyzesinin canı onlar.hele betül tekrar yukarı çıkıp bir avuç çiçek getirdi yaa,inanılmaz duygulandım ağlayacak oldum...sen de yaparsın daha güzelini enisecim,dene bi...
sevgiler

Unknown dedi ki...

Delfina'cim ilk figurlu pasta icin gayet basarili olmus,tebrik ederim. Ozellikle kuzucugun pekte sirinmis :) Gidecegin kursta basarilar diliyorum. Cok faydali olacaginden eminim :)

Sevgiler...

pelince dedi ki...

Canım çok güzel olmuş...Ellerine sağlık..

Sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Aaaa, ilk deneme için ne kadar başarılısın Delfina'cığımm:))

Bayıldım, bayıldım, ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler...

Delfina ; dedi ki...

Nilgüncüm canım,

Sen böyle deyince yanaklarım kırmızı kırmızı oldu.Bugün hatta içimden dedim ki,keşke koymasaydım bloga pastayı,rezil oldum herkese diye :) sanırım pratik yaptıkça birşeyler değişecek :) kurs istediğim gibi olur inşallah.pek de heyecanlıyım nilgüncüm...

sevgiler canım.

Delfina ; dedi ki...

Pelincim,çok teşekkürler,beraber aynı yoldayız di mi,acemi acemi ilerliyruz :) inşallah bizleri güzel günler bekliyordur.

sevgiler canım.


Rapunselciim,ne içten yazmışsın böyle.Sizlerin bu güzel yorumlarınızı okuyunca ii bari devam edeyim yola diyorum.Yoksa çabuk sıkılan biri olarak bırakıvercem herşeyi :))))

kucak dolusu sevgiler canımm

Lyn dedi ki...

figürler çok sevimli gözüküyor (: eline sağlık. ten rengini tutturmak pek kolay değil diye biliyorum. ama onu da yapmışsın. ilk deneme için gayet iyi olmuş. kurs eğlenceli olacaktır ve kim bilir ne harika şeyler yapacaksın (: minik kuzun çok şanslı...

Delfina ; dedi ki...

lyncım,bana burada da destek vermiş olman çok mutlu etti beni.güzel sözlerin çok anlamlı benim için çok teşekkür ederim.kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum sana...

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerine sağlık canım çok sirin. sevgiler..