17 Mart 2008 Pazartesi

Kurabiye kalıbı mı lazım?

Ya yaa, kime lazım olmaz değil mi?Bizler sıradan ve her markette satılan o yıldızlı,ayıcıklı,kalpli kurabiyeden sıkılmışız.Yeni kurabiye kalıpları arıyoruz ama nasıl pahalı nasıl.



Yurtdışındaki fiyatları görünce hemen alasım geliyor ama malum gümrüktü,kargoydu geçiştiriyorum.Hanımiş'in anlattığı gibi kalıp yapayım dedim bu kez paslanmaz metal bulamadım.Bulsaydım belki elimi yüzümü çizer,doğru düzgün şekil veremez kahrolurdum artık :)



Türk insanında çareler tükenmez arkadaşlar.Bilin bakalım ne yaptım..Evde ne kadar dondurma kabı kapağı,peynir kabı kapağı varsa döktüm meydana :) İyi ki biriktirmişim diye bir kez daha sevindim.:)



Sonra beğendiğim çizimlerin çıktısını alıp su geçirmez kalemle çizdim.Kağıdı kapağa yapıştırdım ve keskin bir makasla kestim.Kalıp çıkarttıkça keyiflendim,yarım saat sonra bir baktım ki 19 çeşit kalıbım olmuş.Nasıl mutlu olduğumu bu işte olanlar çok iyi tahmin edebilirler.



Kalıplarım bulaşık makinasında bir güzel steril oldular.Kurulandıktan sonra işime yaradılar :) Hamurun üzerine koyduğum herhangi bir kalıbın kenarlarından gördüğünüz pembe uçlar ile geçtim.Leziz ve çeşit çeşit kurabiyelerim oldu.



Daha çok kalıp yapmak istiyorum ama biraz daha kapak biriktirmem lazım arkadaşlar..



Sevgiler,

11 yorum:

Mutfagimdaki Lezzetler dedi ki...

Delfina'cigim;
Simdi burada ayaga kalkmis bir sekilde seni alkisliyor olarak hayal et olur mu? :-)
Ihtiyacin oldugun anda bu yaraticilik fikrini ortaya dokmene ve bizlerle paylasmis olmana cok sevindim.Bizde isyerinde bazen istedigimiz bir kalip bulamayinca senin yapmis oldugun yontemde yapiyoruz.
Sana nacizane bir sey sormak daha dogrusu yapmak istiyorum cunki senin bu icindeki mutfak askini taa buralardan hissettigim arti seni cok iyi anladigim icin izin verirsen uygun bir zamanda uygulamaya gecirmek istiyorum.Yalniz bu isi supriz bir sekilde yapmak isterdim ama sana acik adresten nasil ulasabilecegimi bilemedigim icin dolayisi ile sana sormak durumundayim hani anlarsin yaa :-)
Sevgilerimle
Elif

Delfina ; dedi ki...

Elifciğimmm,

Sen neler yazmışsın böyle,inan çok utandımmm :)

aa demek ki herkes yapabiliyor bu yöntemi...ayy sizin işyerinde çalışmak vardı be eliff :) sen severek çalışıyorsundur değil mi...

canım süpriz demişsin ama inan hiç gerek yok.mahcup bir eda ile sana sonsuz teşekkürlerimi,sevgilerimi,çiçeklerimi yolluyor,hasretle sarılıyorum...

sevgiler,

Feyza Fidan dedi ki...

Süper fikirrrr Delfinammm, valla demokrasilerde çareler tükenmezin tam anlamıyla örneği olmuş bunlar :))
AKLINA VE ELLERİNE SAĞLIK GÜZEL ARKADAŞIM BENİM....

pelince dedi ki...

Canım inan çok güzel olmuş,ben kırk yıl düşünsem gelmezdi aklıma:))
Ama çalışması zor olmazmı,ben çok acemi olduğum için kenarlarından şeklin aynısını hayatta çıkartamam mesela ..Denemek çok istedim şimdi...Hemen benimde birikim yapmam şart.

Fikir için çok teşekkürler.Her imkanı değerlendirmek buna denir..

Sevgiler

Delfina ; dedi ki...

FEYZACIM, saolasın kuzum :) aslında mecbur kaldığımızdan değil de dediğin gibi ülkemizde çareler tükenmiyo :)))


pelicim,evde kapak varsa deneyebilirsin,gerçekten çok zevkli,kurabiye üzerinde çalışırken ise biraz daha sabır gerekiyor o kadar.elif de öyle yapıyormuş bak...kocaman sevgiler,

Deniz dedi ki...

Delfina, akıl da bu işte :) Bravo vallahi, ben de dediğin gibi aynı şekilden bunalmış bir anneyim. Ve de ithal kalıplar çok pahalı olduğu için içim gidiyordu. Ne de güzel kesmişsin, aynı performansı kendimden de bekliyor, hatta kendime ödev olarak veriyorum, ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

Delfina ; dedi ki...

denizcim,canım benim...
sen daha güzelini yaparsın eminim,çizimlerin en güzeli sizde şeker.bembiye selamlar :) kucak dolusu sevgiler.

karabiberinmutfagı,sizin de kandiliniz mübarek olsun.Hakkıyla eda edebilirz inşallah.

Hülya dedi ki...

Süpersin.....

HADİYE dedi ki...

Ne güzel bir fikir bu.Süpersin gerçettende.
Sevgiler
http://gayretlininmutfagi.blogspot.com/

Deniz dedi ki...

Güzeller güzeli Delfinam, kurabiye kalıbı ararken geldim, yorumları okudum. Dedim ki içimden "Bak bak adı Deniz olan birileri birşey yazmış, hmmm" diye okudum. Sonra meğerse o benmişim :D Tam bir sene önce (yaklaşık) gene bunları arıyormuşum. Bravo bana ki bir senedir bu tekniği uygulamamışım ve hala kalıp arıyormuşum. Tüüü bana :D Yeniden bravo sana...
Akşam akşam hiç kendime güleceğim yoktu :)